Τοποθέτηση Κων. Ζέρβα για το θέμα των παλαιών λεωφορείων του ΟΑΣΘ

Τοποθέτηση Κων. Ζέρβα για το θέμα των παλαιών λεωφορείων του ΟΑΣΘ

Στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, στην τοποθέτηση μου, είπα ότι ο ΟΑΣΘ βαφτίζει τα παλιά λεωφορεία που έπρεπε να αποστρατεύσουν σαν επιχειρησιακά, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν τον κόσμο.

Πριν από λίγες βδομάδες είχαμε ζητήσει, εγώ μάλιστα είχα πρωτοστατήσει για να έρθει εδώ στο Δημοτικό Συμβούλιο η διοίκηση του ΟΑΣΘ και να συζητήσουμε για το παρόν και το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μας. Θα ήταν μια καλή ευκαιρία να ανταλλάξουμε επιχειρήματα, απόψεις και κάποιοι να δεσμευτούν.

Πολύ γρήγορα μας ήρθε ο λογαριασμός και κάποιοι διαψεύσθηκαν ενώ κάποιοι από εμάς επιβεβαιώθηκαν: Είναι γεγονός πλέον ότι παρά τις πολύ γενναίες κρατικές επιδοτήσεις των τελευταίων μηνών η κατάσταση στον ΟΑΣΘ χειροτερεύει. Τα έσοδα βουλιάζουν και τα λεωφορεία παραμένουν κάτω από 400.

Είχα ρωτήσει αν οι προσλήψεις, οι συνεργασίες θα γίνονται με κανόνες διαφάνειας και αξιοκρατίας. Αντί γι’ αυτό η διοίκηση, όπως αποκαλύπτει η ιστοσελίδα Voria.gr, έχει προχωρήσει το τελευταίο διάστημα στην υπογραφή 3 συμβάσεων με αναδόχους οι οποίοι έχουν μια κομματική σχέση με το κυβερνών κόμμα.

Οι συγκεκριμένες συνεργασίες έχουν να κάνουν με εταιρεία η οποία έχει την έδρα της στην Αθήνα και επιλέχθηκε γιατί υπάρχει δυνατότητα τηλεφωνικής επικοινωνίας, επικοινωνίας με e-mail και με φαξ. Οι συμβουλές δηλαδή δίνονται εξ αποστάσεως. Άλλη εταιρεία ήταν μέχρι πρόσφατα ήταν ζημιογόνους. Με τα στοιχεία του ισολογισμού της για το 2015 είχε ζημιά 42.000€ περίπου το 2016 10.000€ περίπου. Οι τζίροι της είναι εξαιρετικά χαμηλοί αλλά παρόλα αυτά εξασφαλίζει ένα τζίρο με τον ΟΑΣΘ της τάξεως των 67.000€ για τους επόμενες 14 μήνες.
Υπάρχει μια σύμβαση με εταιρεία χωρίς εργαζόμενους. Υπάρχει αλληλοεπικάλυψη εταιρειών καθώς ανατίθεται σε δύο εταιρείες για το ίδιο αντικείμενο για χρηματοοικονομικές συμβουλές.

Και το χειρότερο είναι ότι καμία από αυτές τις συμβάσεις δεν ανεβαίνει στην «Διαύγεια». Προσωπικά είχα πει από αυτό ακριβώς το βήμα στον κ. Παππά ότι «είστε ένας κρατικός φορέας και οφείλετε να ανεβάζετε όλες τις αποφάσεις σας στην Διαύγεια». Εξεπλάγην όταν του το είπα και δήλωσε πως δεν είναι δυνατόν να γίνεται αυτό. Και όμως σήμερα, μέλη του ΔΣ του ΟΑΣΘ διαμαρτύρονται γιατί δεν μαθαίνουν για αυτές τις συμβάσεις.

Αλλά και σε κάτι άλλο βγήκα δυστυχώς σωστός. Με μία πρόταση νόμου η οποία κατατέθηκε πριν από λίγο, η ηλικία των λεωφορείων ανεβαίνει από τα 20 χρόνια στα 23. Να θυμίσω ότι είναι η τέταρτη παράταση που δίνεται στα όρια ζωής των λεωφορείων του ΟΑΣΘ. Από όριο ζωής τα 12 χρόνια το 2001, το 2014 το πήγε στα 20 και σήμερα πάμε στα 23.

Αυτό γίνεται γιατί προφανώς δεν είναι σε θέση να αγοράσουν, να προμηθευθούν καινούρια οχήματα και πορευόμαστε με έναν στόλο γερασμένο. Έχουν παροπλιστεί 44 λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Έχουν παραδώσει πινακίδες, πριν λίγες μέρες γιατί συμπλήρωσαν την εικοσαετία, άλλα 46 λεωφορεία. Συνολικά 90 λεωφορεία θα βγουν εκτός κυκλοφορίας, επειδή συμπληρώνουν την εικοσαετία, πράγμα που σημαίνει ότι έπρεπε να βαφτίσουμε τα παλιά λεωφορεία που έπρεπε να αποστρατεύσουμε σαν επιχειρησιακά, ώστε να μπορούμε να μεταφέρουμε τον κόσμο.

Οπότε το 2019, όταν θα κλείσει ο κύκλος αυτής της προσπάθειας, στον όποιο διάδοχο σχήμα θα κληροδοτηθεί ένας υπέργηρος στόλος.

Και αυτά σας το λέω εγώ που ήταν υπέρ της αλλαγής. Έπρεπε να γίνει εκκαθάριση εν λειτουργία αλλά προφανώς δεν μπορεί να γίνει κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες που σας περιέγραψα.

Και επιπλέον να υπενθυμίσω ότι ο Δήμος μας εκπροσωπείται στο ΔΣ του ΟΑΣΘ. Όλα αυτά τα θέματα πρέπει να τα γνωρίζει και να τα θέτει, γιατί είναι υπόλογος απέναντι στην πόλη.

2018-03-13T15:06:36+00:00 13/3/2018|Δήμος Θεσσαλονίκης|